2011-03-30

"Ja, det kan bara hända i Colombia!"

Medan jag stod och stekte blodpudding till lilla Oskar hörde jag en radiopratare som fördömde att några pojkar i Colombia hade tagit med sin döda väns kista till en fotbollsmatch. Hon tyckte inte att man skulle få behandla ett lik hur som helst, och att detta endast skulle kunna ske i just Colombia. Den andra radioprataren försökte få henne att förstå att vännerna nog gjorde det för att de visste att deras nu döda vän skulle ha velat vara en del av matchen. Även om det kanske såg lite lustigt ut att ta med en likkista till en fotbollsmatch tycker jag tanken ändå var gullig. Jag hoppas mina vänner också vill ha med mig på saker när jag dör – sorgligt vore det väl annars?! Sen behöver de kanske inte ta med sig mitt LIK för den delen, men jag hoppas de har mig i tankarna! J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar