2010-05-29

What a wonderful life!

Nu är det bara 10 dagar kvar till jag är hemma igen. 10 korta sommardar! Hur försvann våren så snabbt? Fram till dess har jag mycket inplanerat. Riktigt mycket. Bland annat asiatiska brunchen i Sjöstaden, göra det sista på TF-arbetet, säga hejdå till min utis Karl, avslutning (och tillhörande festligheter), avskedmiddagar och mycket mycket mer. Jag har riktigt underbara kompisar måste jag säga! Kommer sakna de i sommar! Synd att man aldrig kan ha alla på samma ställe. Istället åker jag från ett hem till ett annat för att träffa alla jag älskar. Jaja, man ska inte klaga över såna i-landsproblem. Jag har det underbart!

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Hittade in på din blogg när jag satt och googlade vad jag ska hitta på nästa vecka när jag åker och hälsar på min mamma i USA. Tycker det är svårt att se på vanliga turisttips och bättre att fråga någon som har egn aerfarenheter. Min mamma bor i King of Prussia och vi ska vara där en vecka. Vad får jag inte missa i och i närheten av Philadelphia? Hade vart supergulligt om du ville skriva lite tips till mig.
    MVH Ellinor

    SvaraRadera
  2. Hej Ellinor!
    Självklart kan jag hjälpa till med tips!
    Om du ska bo vid King of Prussia måste du så klart gå på King of Prussia Mall, vilket är ett SJUKT stort köpcentrum med massor och åter massor av affärer och roligheter. Sedan skulle jag föreslå att ni åker in till Center City och går omkring i Olde City å kollar på alla historiska minnesmärken, går till Art Museum:t och springer upp för trappan precis som Rocky gjorde i filmen, sen måste du besöka LOVA park, precis bredvid City Hall och gå runt nere på South Street och äta en cheese steak samt chinese food på South Garden (som har skitgod House Lo Mein Spicy). Där finns det också rätt bra shopping i krokarna. Om du är konstintresserad finns det många gallerier i Olde City. Om du går längs South St kommer du se en massa hus med mosaik som är riktigt häftiga. Man kan säga att de är i slutet av South St, om man säger att början är vid vattnet. Sen så finns ju Chris's Jazz Café om man gillar Jazz musik (de har live-band varje kväll). Sen kan jag också tipsa om Walnut St som har många nice affärer. Självklart måste du besöka Rittenhouse Sq som är riktigt mysig att ligga o chilla i en eftermiddag. Hmm.. asså jag skulle kunna säga hur mycket som helst! Om du har tid så gå på en baseball match o se vårt lag - Phillies spela. De är riktigt bra!

    Jag kommer också åka tillbaka nästa vecka så jag är riktigt excited!! när åker du?

    Y

    SvaraRadera
  3. LOVE park ska de så klart stå! Dessutom är det mysigt att cykla längs vattnet vid Kelly Drive, gå på Franklin Institute o se nån IMAX movie, eller ta ett besök i Fairmont Park!

    SvaraRadera