2010-05-24

Eventfull Wknd


Känns som jag borde berätta lite om helgen, det har varit en händelserik helg trots allt. I fredags skippade jag föreläsningen så jag skulle hinna i tid till Skansen, där vi skulle ha genomgång av körschemat och rundvandring innan lördagens event. Solen stekte medan vi klättrade över Skansens berg och i alla de små gränderna mellan de olika husen. Men gud så många söta djurbarn de hade!! Jag har inte varit på Skansen på flera år nu, så det var riktigt kul att göra ett återbesök.

När vi va klara med genomgången stack jag raka vägen hem för att fixa i ordning mig inför vår vårsittning med turisterna. Det blev lite hektiskt, men jag hann iaf. Mötte Sandra o Marina vid Medis innan vi stack till Cissi, där sittningen tog plats. Turisterna va alla på glatt humör och många broar byggdes. Tyvärr kom en dålig nyhet som chockade alla turister - vilket fick följden att det blev en riktig "TUR" kväll. Ja, vad ska man säga? Kvällen slutade med att Sandra till slut fick sin stek, å vi va alla glada o nöjda.

Fredagens svirande kändes av något otroligt när jag var tvungen att gå upp kl 6:30am morgonen efter. Halv sju på en lördag - det borde vara olagligt!! Anyway. Jag lyckades till slut släpa mig upp o göra matsäck inför dagen. Vid 9 stod jag i solens sken på Djurgårdsfärjan o knäppte bilder. Livet hade återvänt i min själ. Sen rullade dagen bara på. Å vilken rolig dag det blev! Körsångsdag på Skansen, och jag å 7 andra tjejer va funktionärer under hela eventet. Det var 1200 körsångare från hela landet som deltog och förutom konserter på Sollidens scen var vi också utplacerade på olika ställen runt Skansen och hade hand om 3 egna körer. Det var riktigt kul! Jag som älskar körsång! Trots att det var kul va det också en hel del slit. So at the end of the day så va jag pretty much exhausted. Att det dessutom va supervarmt o soligt hela dagen gjorde att man kände sig rätt "crusty" at the end.. If you know what I mean... ;)

Hur som helst så va det en underbar helg. Jag hade helst stannat i helgens bliss. Nu häckar tentan i trasorna och alla turister är deppiga. Usch o fy. Jag längtar till onsdag eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar