2011-08-13

In the land far far away


Jag känner hur det bara kryper i fingrarna sådär lite extra mycket just nu. Vet egentligen inte vad jag vill skriva om, utan det är väl mer för skrivandets terapeuptiska egenskaper som jag vill låta fingrarna snabbt härga över tangenterna.

Jag är inne i nåt konstigt läge just nu där jag liksom inte riktigt vet vad jag känner. Det är en månad sen jag äntligen stängde väskorna och for till Arlanda. En hel jäkla månad. Det känns konstigt att det inte längre bara handlar om veckor, utan faktiskt lite längre än så. Samtidigt känns Sverige så långt borta. Fruktansvärt långt borta ibland t.o.m. Men jag är ju trots allt i Australien!! När jag blir sån lite ledsen i ögat brukar jag tänka på det. Sickna I-landsproblem man har, va? Tror dock att det har lite med att göra att min födelsedag står å gömmer sig bakom hörnet, och trots att jag inte firat med min egen familj (på självaste dagen) de senaste åren har jag alltid haft andras familjer och mina kära vänner omkring mig. Denna födelsedag kommer bli lite annorlunda, i och med att jag har skola hela dagen (första födelsedagen någonsin som spenderas i skolan!) + en wine excursion hela dagen efter uppe i Mt Tamborine - innan jag ska jobba på Stingray igen på kvällen. Eventuellt ska jag jobba där under helgen också, men förhoppningsvis får jag någon day off så jag kan leka med mina vänner. Nurpie ska komma ner så vi kan fira La Familia style också :) Det längtar jag efter! Saknar vår lilla familj.

Har massa saker att berätta men nu måste jag göra mig iordning lite innan Eve kommer hit o vi ska fira lite innan hennes skift på Melbas (en av våra nattklubbar i Surfers). Om ni är nyfikna på vad Stingray (stället jag ev ska jobba på) är för nå place så kan ni gå in på http://www.qtgoldcoast.com.au/drink/stingray/stingray.asp  Mer bilder på stället hittar ni när http://www.qtgoldcoast.com.au/photos/photos.asp Å va inte oroliga, min outfit ser inte ut som bikini tjejerna på en av bilderna ;) det är bara från ett event de hade för ett tag sen :P Ni ska få se bild på mig i min nya outfit senare, om jag nu får jobbet ;) Wish me luck on Thursday! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar