2011-08-22

Rain Rain Rain

Nej men fy vilken deprimerande dag! Aldrig verkar regnet och stormvindarna ta slut! Vaknade imorse och kände mer än vanligt att jag håller på att bli sjuk. Tjock i halsen å hes röst har jag haft de senaste dagarna men jag trodde hesheten hade med allt skrikande på jobbet att göra. Tyvärr är det nog inte så.. :/ idag verkar det dessutom som jag har fått en vagel i ena ögat, som gjort att ena "underlocket" ser lite svullet ut. Hugaligen! Tur att man inte behöver visa upp sig för allmänheten idag. Eller ja, måste iofs ut o köpa skor för jobbet nu i em, men det är väl å andra sidan allt jag har ute att göra i detta regnoväder.

Ligger i sängen å läser i min entrepreneurship bok nu om PITA products (pain in the arse). Haha. Av alla mina skolböcker denna termin är det nog min favorit. Den kom ut i slutet av förra året å det märks att den är nytänkande (eller hur man nu ska säga det). Kommer ihåg många av böckerna under TUR som jag undrade wtf läser vi den här för?? Tycker det överlag är väldigt bra standard här i Aussie faktiskt, när det gäller skolan iaf. Visst har jag lärare som jag helst skulle vilja byta ut, men de flesta är faktiskt intressanta att lyssna på och prata med. :) däremot är det högt tempo och väldigt mycket att göra varje vecka. Kan inte riktigt relaxa så mkt som våra internationella gjorde på sh.. Men men. Jag kom ju hit för att lära mig nya saker å andra sidan så det är väl bra att jag får nåt för alla pengarna jag har pungat ut i tuition..

Nej nu måste jag återgå till boken så jag får nåt gjort idag! Tog det alldeles för lugnt på skolfronten i helgen :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar