2011-08-22

A new way of celebrating

Det har varit en intressant och fartfylld vecka minst sagt. Gänget kom tillbaka från Noosa i måndags kväll efter vad som verkar ha varit en toppenhelg (som jag tyvärr inte kunde vara med på). På tisdagen hade vi ett surprise party för Akiyo som fyllde år med massor av god mat. När klockan blev efter tiosnåret firade vi även min födelsedag, eftersom det nu va min födelsedag i Fiji :p

Min födelsedag började tidigt med en Skype date med Mami o Pitah för att sen dra till skolan för min conference & convention tute. Min kära grupp lät mig slippa group work eftersom det va min bday så jag stack å åt lunch på Hard Rock med Eve efter att ha skålat å blivit firad @ the hideout en snabbis. Sen drog vi till Chevron Island eftersom vädret sög å vi därför inte kunde åka jet ski som vi hade tänkt.. En liten nap senare kom gänget + Lina, Julia o Felix till the hideout för lite predrinks innan middagen. Åt massor av god mat på Vapiano, men mitt under måltiden krashade en av rutorna - precis som den där gången vi hade tenta högst uppe i biblan å fönstret bara krossades utan förvarning.. Very strange! Efter middagen stack vi tillbaka till the hideout å hade lite private afterparty. Dock blev det inte så himla sent för jag hade skola hela dagen efter..

Torsdagen, dagen efter min födelsedag, skulle vi iväg på wine excursion med min Food & Wine Tourism class uppe i Mt Tamborine. Hade riktigt roligt! Hittade ett gäng tjejer + Nick som underhöll varandra hela dagen på de olika vingårdarna, fudge affärerna, beer tastings, barbie, avokado plockning osv. Väl hemkommen från berget var det bara att skynda sig att göra i ordning för mitt andra skift på Stingray. Det gick bättre än jag förväntat mig och nu är jag med jobb :)

Fredagen bjöd på en fm i skolan innan Nurpie kom ner till SF och vi fortsatte fira min födelsedag med mkt gott. Sen hörde Brodie & Dennis av sig från bowlinghallen å ville ha sällskap så vi kuskade dit innan vi drog vidare till karaoke baren intill å sjöng hela natten lång. Eller ja, inte hela natten. Det blev en liten till dj sesh @ the hideout som vanligt efter ett lättare snackspåfyllning :p

Lördagen mulnade på ordentligt så blev inget beach hang som vi tänkt. Istället vilade jag inför jobbet senare på kvällen. Vilket var väldigt behövligt! Lördagskvällar på Stingray är busy busy busy. Så knökat med folk!! Men de andra som jobbar i baren är oerhört gulliga så det kändes bra att ha deras support som nykomling :)

Söndagen var tänkt att spenderas på IKEA, men efter lite för mkt galej va de andra tjejerna inte riktigt redo för en dag i landet lagom. Så istället stack jag å träffade gänget för en "liten" sunday sesh på Temple. X antal timmar senare var alla helt slut..

En väldigt rolig vecka med andra ord :) Jag vill tacka alla som gratulerade mig på x olika sätt under min födelsedag!! Fick sååå mkt kärlek från alla världens hörn - å ni mår tro att det värmde :)) TACK!!!

Ps. Fler bilder från veckan kommer :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar