2011-08-14

Monday morning

Vad är väl bättre än att starta morgonen med nybakade bullar å en stor café crème? Det skulle kanske vara Tjockisbarn scones i såna fall. De är hiskeligt goda. Men i deras frånvaro tycker jag mina kanelbullar duger mer än väl!

Idag bär det av till skolan, trots att det är måndag. Det är Volunteer Fair på uni mellan 11-15 och det kan man ju inte missa. För er som inte vet det så älskar de Australienska arbetsgivarna att man agerar som volontär. Det i sig kan faktiskt göra att de väljer dig istället för någon annan om man har liknande meriter. Dessutom kommer företag/org som söker folk till event vara där, vilket är vad jag vill åt helst av allt. Om jag inte kan få betalt för att göra det jag tycker är kul kan jag iaf få mer erfarenhet och kontakter resonerar jag. Men visst känns det lite drygt att göra saker gratis som man i vanliga fall skulle få betalt för hemma. Det som räddar situationen är att de event jag signat upp för hittills är för bra causes så då känns det bra att hjälpa till :) Efter mässan ska jag göra lite pre-Con work inför Strata som går av stapeln i Sept.

Men först, lite Glee och mumsande på bullar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar