2011-08-23

I love college?

Jag tror jag fick ihop det riktigt bra med alla kurser jag valde denna termin. Varför då kanske ni undrar? Jo för att jag lyckas använda det jag lär mig i en klass i en annan. Som t ex förra veckan - då vi i min PR klass skulle hitta en corporation som sponsrar något och analysera vad det har för PR benefits för the corporation och vilka sociala benefits det har för samhället. I min conference & convention klass håller vi nämligen på med att planera konferenser för olika typer av assosiations, corporations, incentives eller governments och min grupp hade valt Coca-Cola corporation här i Aussie. Så då kunde jag snabbt bara kolla vilka de sponsrade å på så sätt även fixat läxan i PR klassen. Bra va? :) Allt som underlättar studierna här är varmt välkomna! Vi har nämligen riktigt mkt att göra..
I min Food & Wine Tourism klass håller vi på å göra en case study om olika vindistrikt i världen å jag valde NY State å riktar in mig på Montezuma winery som jag själv besökt och älskar. Förutom vanliga läxor ska vi även fixa en PR kampanj, göra en business plan för ett företag vi ska hitta på, en case study i PR där jag valt att titta närmare på hur det gick till när gay marriage legaliserades i NY i somras, å sen den där konferensen för Coca-Cola. Pheew.

Nån som vill hjälpa mig plugga inför midterms? :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar