2011-09-01

Sept 2nd - Show Holiday

Ytterligare några dagar har gått å nu är det ju faktiskt redan September - vem hade kunnat tro att tiden skulle gå så förbluffande snabbt?? Igår va jag med gänget på EAST för deras half price dinner de har där på torsdagar. Hela notan halveras, så man äter sjukt god mat och dricker för halva priset. Inte helt fel, som student! Rekommenderas verkligen! :) Men tillbaka till gårdagen! Efter mycket fixande fram och tillbaka blev vi tyvärr rejectade av ägarna till huset vi ansökt om. Anledning till varför gavs inte. Känns trist! Nu är det verkligen jakt efter ett nytt ställe - för om ett par veckor tar vårt kontrakt ut och vi måste ha nånstans att ta vägen.. Men det löser sig säkert. Står många tomma ställen här i GC så någonstans hittar vi alltid :) Det är bara hela ansökningsprocessen som är irriterande med alla papper hit och dit å kopior på dittan o dattan..

Igår hade jag min första muntliga presentation, i Entrepreneurship klassen. Ska bli intressant att se vad vår lärare tyckte om vår presentation, efter att vi blev helt sågade av våra klasskamrater för en vecka sen. Vi har suttit hela veckan och cram:at i bibloteket för att fixa till vår idé så jag hoppas verkligen det va värt det!

Kom till skolan för ca 50min sen för att jobba med min grupp, bara för att inse att när det är show holiday här så öppnar inte biblan förrän 2h senare... Suck. Lyckades ta mig in i en annan byggnad så jag iaf kom in från kylan, men nu kom några gubbar o sa att vi (jag och en annan) kommer bli bortforslade till en byggnad om ett tag antagligen. Dumma PR grupp som skulle envisas med att ses idag när det egentligen är public holiday! Ikväll jobbar jag igen. Från 7pm till closing. Imorn jobbar jag ännu längre; mellan 5pm o closing. Samma sak måndag kväll. Vilket också är mitt första solo pass (= inga andra av Stingers tjejerna kommer vara där). Nästa vecka ska jag dessutom volunteer:a ons+tors fm. Kommer bli intressant att se hur jag klarar mitt första Mid term exam och att skriva min case study i PR med allt detta jobbande.. Jag försöker tänka att jag iaf tjänar pengar så jag kan ha roligt under sommarlovet ;-p  God knows att CSN verkligen inte täcker ens expenses när man är här nere!

Näe, nu ska jag försöka läsa lite i vår textbook innan min kära grupp kommer. Veckan efter nästa har vi ytterligare 2 midterms. Woop woop. Har jag sagt hur mkt jag älskar uni föresten? Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar