2011-09-25

Mid semester break

Hej alla glada! Vårt mid semester break började i fredags, och sen dess har jag jobbat både fre och lörkväll. Sitter just nu i vardagsrummet och slötittar lite på 24 innan jag måste fortsätta skriva på alla olika assignments. Skulle bara vilja "njuta" av sista kvällens ledighet innan det blir 7 sena kvällars jobb i rad.. Men men. Vem sa nåt om att lov betydde att man va ledig? :P  

Är i alla fall jätteglad över att fått prata med Mami ikväll och planera lite inför hennes resa hit i början av nästa år. Ska bli så mysigt att få besök hemifrån. Särskilt av nån i familjen - eftersom jag saknar min så in i norden! 

På tal om att sakna människor så är jag i stort behov av många Skype dater vid det här laget! Ligger riktigt efter! Nån som känner sig manad? :P 

Btw jag vet att jag låter som jag bara saknar Sverige och alla hemma hela tiden. Men snälla ta det inte som att jag inte har nåt kul här, för det har jag. Det är bara lite svårare att känna sig hemma här än det va i USA! Å det kanske bara är bra, iom att jag vet att många där hemma är rädda att jag ska vilja stanna här, precis som jag ville stanna i USA. I nuläget har ni inget att vara rädda för. Nog för att jag gillar mina nya vänner här och allt sånt - men som sagt - det känns inte riktigt som ett andra hem! Däremot ska det bli riktigt kul att resa runt och se mer av detta land än bara Gold Coast och Brissy. Har många planer på vad jag vill göra under de nästkommande 10 månaderna. So don´t go too far - this is where all the action is! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar