2011-09-25

Uni games

Jag glömde att säga att det just nu är Uni Games här på guldkusten, vilket jag hört liknas vid Gothia Cup hemma i Svedala. Det är lag från olika universitet i hela Australien som kommer hit och tävlar i olika sporter hela veckan. Tydligen bor flera av lagen i vårt apartment complex också.. Har sett massor av dem de senaste dagarna. Eller ja, sett och HÖRT framförallt kanske jag ska säga. Känner mig lite som en gammal tant när de höll på ute igår och jag utbrast - Men GUD va de lååååter!
Oh well. Här börjar man ju uni när man är 17-18 år, så det är en hel såna "små" som springer omkring i sina lagtröjor. På Eve's jobb har de olika teman varje kväll denna vecka, bland annat rubric´s cube; pyjamas party; superheroes och allt va det va. Låter rätt kul måste jag säga! Så med risk för att locka över gäster från vårt ställe till Eve's så säger jag gå till Melbas denna vecka om ni känner för att klä ut er!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar