2011-10-17

Rally bilar

Denna vecka har jag min sista presentation för terminen! Det ska firas med Trivia night på Stingers på onsdagkväll med alla AHL människor. På torsdag har vi training igen, vilket ska bli kul - o förhoppningsvis lärorikt. Jag tycker det är bra att de tar dit proffs som lär oss om massa olika saker när det gäller hospitality! På det sättet känns det ändå som att man får ut nåt extra av jobbet. Senast hade vi ju Appleton training, där en man från Appleton Rum kom in och hade rom tasting med oss och gjorde drinkar medan han berättade allt om Appleton och deras produkter. Det var riktigt kul!

Från och med torsdag har vi Gold Coast 600 eventet precis utanför oss. De har hållt på att bygga upp läktare och banan i flera veckor nu. För er som inte är så inkörda på vad Gold Coast 600 är så är det ett av Gold Coast´s största årliga event där det är Indy race, med massa olika typer av bilar som race:ar. Pappa - du skulle älska det! Tyvärr betyder det dock att gatorna utanför mig är avspärrade så jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ta mig till skolan från onsdag till fredag... Men det är väl en världslig sak, som Karlsson skulle sagt ;)

Btw, lite roligt att vara med i lokala tidningen här för andra gången nu häromveckan. Denna gång från när vi hade ett stort event på Stingers!  De lyckades stava mitt namn rätt hör o häpna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar