2011-10-07

Livet som arbetande utbytes student

Vet inte riktigt vart jag ska borja. Det ar sa mycket som hant sen jag sist skrev. Bland annat sa har min kara Mami bokat biljetter till att komma hit redan om mindre an tva manader - vilket jag ar overlycklig over! Sedan har det hant mycket pa jobbet, skolan och i mitt privatliv.. eller jaa, vad man nu ska kalla det :P Ingen dag gar forbi utan att nagot hander, eller att man lar kanna nagon battre.

Forra veckan hade vi Mid semester break, som ar som Spring break i USA. For manga betyder det att de kan relaxa o va med pa uni games. Sjalv jobbade jag pa Stingers varje kvall och pluggade om dagarna . Varje kvall hade vi fullt med uni ungdomar som va i Surfers for uni games, forutom alla vanliga functions som vi har varje kvall. Det var mycket pengar i omlopp och mkt gratis alkohol = mkt fulla manniskor att ta hand om. Under helgen va det ocksa Grand Final i bade AFL och rugby sa vi hade mkt folk som kom o kollade pa matchen (Stingray ar lite av en sportbar ocksa). I sondags  hade vi den mest "high profile" eventet hittills nar det va en launch av ett kant underkladsforetag med live artister, massor av VIPs etc. Tycker inte att det va sa markvardigt faktiskt, vi har gjort flera battre o storre event tidigare. Men men. Igar t ex hade vi live boxningsmatcher i the ballroom. Helt sjukt De satte upp en riktig boxningsring och folk kopte biljetter for att se boxningsstjarnor boxas inne i hotellet. Sa vi hade massor av folk som gick mellan the ballroom och Stingers hela kvallen. Dessutom va vi oppna till 2, vilket vi inte ar vanligtvis..

Nu nar man ar har utan familj o sa, sa har mina Stingers jobbarkompisar blivit lite som min familj. Spenderar sa himla mycket tid med dem varje vecka! Med det ar tillrackligt med drama dar for att kunna starta en tv-serie :P Haha. Men nog om jobbet nu. Pa uni har vi har vi en mangd arbeten som ska in/precis har lamnats. Denna vecka borjade med inlamning pa man i Food&Wine Tourism, foljt av grupp mote med en annan grupp for att jobba pa presentation vi hade igar i min PR klass. I tisdags hade vi gruppmote med min Conf&Conv grupp infor inlamningen som skulle in pa onsdag morgon. Pa onsdagen mottes vi igen och lamnade in assignmenten, forutom att jag aven hade gruppmote med min Food&Wine kompanjon infor var redovisning nasta vecka. Som tur va hann jag med en liten lunch med Ericka o Leo ocksa + sushi&bio med Ericka o hennes vanner senare pa kvallen. Annars tror jag att jag hade blivit galen! I torsdags hade vi mote med Entrepreneurship gruppen och jobbade pa var inlamning for nasta vecka, forutom att traffa min Food&Wine kampanjon igen och senare  finaliza presentationen for PR kampajen. Igar hade vi antligen presentationen och lararen va makta imponerad. Va valdigt skont att hora. Tyvarr fick vi ocksa veta under lecturen att den som jag trodde va en gruppinlamning av detta projekt om ett par veckor faktiskt va individell, sa det betyder att jag far jobba lite hardare de kommande veckorna. Denna vecka har jag en inlamning i Entrepreneurship och redovisning i Food&Wine. Nar det ar klart ar det bara en till presentation och en inlamning och sen ar det plugga som en galning som galler infor finals i borjan/mitten av november.. Lite nervos ar jag allt for de dar finals:n! De vager ca 40% av ens betyg, sa man vill gora sa bra ifran sig som mojligt! Jag har mina finals den 9e, 14e och 16e Nov. Onska mig lycka till!

Vad mer kan jag beratta? Gud, det finns sa mycket som ligger o skvalpar. Allt ar ett virrvarr av tankar.. Jag kan iaf saga att jag trivs battre och battre. Inte just med Gold Coast kanske (lite for Plastic Fantastic for min smak) men darfor att jag har hittat en hel del roliga manniskor som jag umgas med sa fort jag har tid over (och aven nar jag egentligen borde gora nat annat). Nar det borjar latta lite med plugget hoppas jag att jag ska kunna njuta annu mer av Australien. Det ar planen iaf :)

Nej nu maste jag plugga lite innan det ar dags for annu en kvall med the Stingers team. Hors o ses snart mina kara vanner och familj :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar