2011-10-30

Arbetsmyra

Hej världen!
Ligger i sängen och lyssnar på lecture capture från min Conference & Convention mgmt class, som är den första jag kommer ha finals i om 9 dagar. Fattar inte riktigt hur jag ska hinna plugga järnet till alla tre finals jag har. De senaste fyra dagarna har jag jobbat 2 doubles (dag+kväll/natt) och 2 "vanliga" kvällar. Imorn ska jag jobba en till dubbel eftersom vi har Melbourne Cup. Därför måste det åka och köpas en svart fascinator idag med Deb. Googla "fascinator" så får ni se vad jag menar. Det är en typ av håraccessoar som man har när man går o kollar på horse races här i Australien. Väldigt vanligt fenomen här - inte lika vanligt för oss svenskar :P

Igår hade vi ett launch party för vår nya Sunday session som heter Hot Sauce Sunday. Vi hade live band, gratis alkohol och mat m.m under några timmar innan det övergick till vanlig söndag. Dessutom hade vi en stor isskulptur i formen av en stor Patron flaska som vi använde som en slags shots fontän. Ur den kom Patron XO (min favorit!!) som är en Tequila med kaffesmak. Mums! Till ingens överraskning försvann merparten av gästerna när de var tvungna att börja betala för samma saker de nyss fått gratis. People do love their free stuff ;)

Bilden är från gårdagen, från fikarummet på jobbet. Jag o Deb prövade en av mina nya favoritappar som funkar som ett photobooth. I love it! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar