2011-10-17

Härliga människor

Vaknade tidigt imorse i hopp om att gå ut och lägga sig i solen vid poolen i några timmar med Eve, men tji fick vi! Det regnade o regnade o regnade, sa vi kunde inte annat göra än att ställa in våra planer och ligga kvar i sängen o mysa resten av dagen.

Igår em stack jag till Main Beach och umgicks med Kine, hennes pojkvän Ryan (önskar han hade en bror!), hennes bästis Becka från Spanien och fler av deras kompisar. Jag har inte riktigt hängt i Main beach innan, men jag måste säga att jag gillart! Helt annorlunda från Surfers! Gator fyllda med mysiga restauranger och inte massa turister överallt. Skulle helt klart kunna tänka mig att bo där! Efter flera timmars bubblande och tittande pa rugby matchen där Nya Zeeland utklassade Australien (så klart!) drog jag till Stingray o mötte tjejerna. In ramlade även massor av Stingray/QT människorna och vi tog över baren. Underbart kul som vanligt! Ericka, Luiza, Rainah och jag drog sedan vidare på galej runt Broachbeach och Surfers - med väldigt många stopp på vägen. När vi va tillbaka i Surfers sprang vi på Stingers:arna igen och kalasandet fortsatte hela natten. Vet inte vad jag skulle göra utan mina Stingers! Vi har verkligen blivit som en familj! 
Rainah, Luiza, Ericka and I
På tal om Stingerskvällar så hade jag en riktigt kul kväll i torsdags med Madi, Miguel, Nichole och hennes pojkvän Leo. En kväll som slutade med dopp i poolen efter oändligt många stopp och äventyr natten lång. Även förra söndagen, då jag "bara" skulle ner och fylla i "jag-vill-ha-ledigt-boken" slutade i utgång efter häng på Stingray å rugby match tittande. Den gången var vi bara tre tjejer som gjorde Surfers osäkert. 

Alla dessa kvällar med Stingers:arna är alltid riktigt roliga! Man lär sig något nytt om alla varje gång, och man blir bara gladare o gladare av att gå till jobbet när man vet vilka roliga människor man jobbar med!

Men för att prata om något annat! Måste säga att jag är rätt stolt över mig själv. I lördags när jag va ledig från jobbet för att jag skulle fira Megan´s födelsedag satt jag och pluggade hela dagen. Alltså, det var ju inte meningen att det skulle bli så, men Kine mådde inte så bra där på morgonen så vi sköt fram vår entrance till kalasandet till eftermiddagen - bara för att allt skulle ställas in pga av stormen som härjade över Surfers. Lite synd kandes det allt att man tagit ledigt från jobbet och så blir det inget av med ens planer - särskilt när det visade sig att det hade varit en epic night på jobbet den kvällen.. Men men. Jag behövde vara ledig och vila upp mig lite. Har tagit på mig alldeles för mycket den senaste tiden och min kropp börjar säga ifrån. Känns bra att jag kom så långt med pluggandet iaf! Hann skicka in ett draft till min lärare på min uppgift som ska in om två veckor för att se vad hon tycker och få lite feedback. Det gillar jag med skolan här. Man kan skicka in sina alster till lärarna innan o se vad de tycker innan man skickar in det på riktigt. Önskar att man kunde göra samma sak på universitetet i Sverige!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar