2011-01-23

We have so much catching up to do!

Det finns mycket jag vill berätta om, särskilt eftersom jag inte har haft tid att skriva nånting den senaste tiden. En del av det kan förvisso ses aningen tråkigt (?) för de av er som inte är så involved i mitt liv, men för er andra kan man ju hoppas att det är av lite intresse iaf.

För ett par veckor sedan fick jag äntligen ett efterlängtat/fruktat besked, som gjorde mig lite nervös. I och med allt annat som har hänt har jag knappt haft tid att reflektera över det, men nu när skolan lugnat ner sig poppar nyheten upp i hjärnan stup i kvarten och får mitt hjärta att slå ett extra slag. Jag vet att jag "inte borde oroa mig", men det är lite svårt att inte göra det..

I torsdags var jag och Nuria på Study Abroad på pre-departure möte inför Australien. Vi var kanske ute lite i tidigaste laget, eftersom alla de andra deltagarna skulle åka vilken minut som helst, men det var ändå lärorikt att höra vad organisationen hade att säga. Verkar som att många svenskar åker till Griffith - och särskilt till Gold Coast campus:t. Inte för att jag hade tänkt hänga med svennebananer (som Marham kallar dem) hela tiden, men det kan ju vara trevligt runt the holidays att ha någon annan att kolla på Kalle med t ex.. ;) Hursomhelst så gick jag och Nuria vidare efter mötet och tog ett par öl på Oj Oj Oj å pratade om allt mellan himmel och jord. Det var riktigt kul! Tror att Australien kommer blir världens äventyr tsm med henne. Trist bara att det verkar som att Marina inte kommer med oss, efter att Erasmus slitit tag i henne.

På tal om att hitta andra alternativ till Australien, jag började fundera på vad jag skulle ta mig till om Australien av någon anledning inte blev av... Och efter lite begrundande och kollande i kataloger fick jag upp mina ögon för Hawaii. Hawaii? kanske några frågar sig. Å ja, jag vet att landet kanske inte är känt för att vara bäst på utbildning, men något som de är VANA vid är ju banne mig turism. Så ja, vi får se. Jag brinner fortfarande som mest för Australien, men det kan ju vara bra att ha ett andra alternativ? Hawaii ska ju vara så underbart har jag hört... Å säg inte att det är dyrt på Hawaii - för det är banne mig Australien också!

På tal om pengar så har denna månad varit förjävlig rent pengamässigt! Så TACK CSN för att jag äntligen får mer pengar imorgon! Om det inte vore för det jäkla projektet hade jag kunnat tjänat mer pengar under de senaste veckorna, men jag har snällt fått tacka nej till alla jobberbjudanden in favor för projektet. Ok, nu känner jag frustrationen börja krypa, så jag ska byta ämne innan den visar sitt stygga huvud på riktigt!

Så fort jag får lite tid över försöker jag få tid att försjunka i en bok, eller se någon av alla de serier jag förkovrar mig i (trust me, de är många!). Nu på lovet försjönk jag helt i Desperate Housewives, som jag slutade se på nångång i mitten av säsong 2 för flera år sedan. Nu är jag snart up to speed igen, på 7e säsongen. Ja, ni som känner mig vet att om jag går in för nånting så går jag verkligen in för det! Dessutom håller jag på att läsa flera olika böcker; I Hope They Serve Beer In Hell, My Booky Wook, Gomorra, och Hundraåringen. Väldigt olika böcker - å ja, det är inte alltid det bästa att läsa så många böcker samtidigt - men jag känner inte alltid för att läsa samma bok hela tiden, ibland vill man läsa om något helt annat. Någon, i detta fall, eftersom jag är väldigt inne i biografier. Men så fort jag läst färdigt någon av dem ska jag berätta vad jag tyckte!

Så för att avsluta detta "korta" inlägg innan jag ger er (och mig själv) en paus, så ska jag säga att jag tycker det är tråkigt att alla de internationella studenterna som jag hängt med hela terminen har eller är på väg att åka hem. Alla utom några få. Att säga hejdå är något som blev till en vana när man var au pair, men jag tycker fortfarande att det är otroligt tråkigt. På ett sätt förstår man också de som stannade kvar, de vars hemland vi bevistade oss i så länge - dvs våra kära Amerikanare. Nu sitter jag i deras sitts. Jag är den vars land dessa människor tillbringat sitt senaste halvår (även om de flesta av APs va där längre än så). Det ska bli spännande att se vem som dyker upp på campus under de nästkommande veckorna..

Till next time...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar