2010-09-07

The World is a very SMALL place

Det är egentligen helt sjukt hur snabbt tiden har gått sen jag kom hem! Nu är jag inne på tredje veckan redan. Känns helt stört! Men lite kul är det ju också. För man har varit med om så mycket dessa veckor och lärt känna en massa nya människor. Å ja, ni vet hur mycket jag tycker om att knyta nya kontaktband! ;) Världen är så jäkla liten. Hur lyckas man springa på folk som är här på utbyte som på nåt jäkla vänster känner folk som man själv har lärt känna utomlands på ett tredje eller fjärde ställe? Det förvånar mig hela tiden. Alla verkar sprida ut sina tentakler åt världens alla håll hela tiden. Jag kommer ihåg en tid för några år sen då vissa av mina vänner tyckte att jag va löjlig då jag försökte hitta en connection mellan nya människor jag träffade - men ack så fel de hade. Jag hade ju HELT rätt!

1 kommentar:

  1. Jag tog åt mig av det där Ylva.. att du är löjligt hypad över kontakter det är en sanning! Men världen är liten det vet jag med. Visste du att det går finns åtta personer mellan dig och Obama eller Oprah eller ett barn i Asien som svälter. Ganska häftigt. Alltså du känner någon som känner någon, som känner någon, som känner någon, som känner någon,som känner någon, som känner någon, som känner någon, som känner Obama. Ha så kul med Lina, Madde och Anna! Puss

    SvaraRadera