2010-09-24

Things change, aye?!


Världen har vänts lite upp och ner de senaste dagarna. Det började med att fransmännen helt plötsligt beslöt sig för att gå på general strejk JUST denna vecka. Wonderful. Vi försökte fixa det på alla möjliga sätt, men det gick bara inte ihop. Nästa steg var att se om vi kunde tänka sig att åka nån annanstans, men se - det gick inte heller. Så då satt vi där, deprimerade, alla fyra. Tur att jag hade gott sällskap och någon som kunde muntra upp mig iaf, annars hade jag nog råkat gå in i ett riktigt depressionskoma.

Onsdagen blev därför lite konstig. Vi skulle packat och gjort klart allt inför resan, men eftersom det inte blev något så fick det bli att kalasa till det lite. Eller ja, efter plugg, jobb o lite mer depp med mami + pitah. Mathilda kom som en räddare i nöden o lyckades få mig på otroligt bra humör. Tack för det vännen! Det behövdes verkligen!! Tyvärr lyckades jag gå liiite för långt på slutet, så allt slutade i pannkaka. Men nog om det.

Torsdagen tillbringades i datasalen (efter några få timmars sömn) med diverse uppgifter som skulle bli klara i medietekniken. Sen skulle jag återigen jobba en snabbis innan det var dags för tröstmiddag på Operabaren. MUMS FILIBABA säger jag bara. Älskar Biff Rydberg! Det åts och drack mycket av det goda och sedan fortsatte kalaset vidare runt på Söder med diverse stopp på vägen. Kändes som det var mitt i natten när vi äntligen började pallra oss hemmåt.

Idag då, vad har gjorts hittills (11:30am) ? JO ser ni, vi har gjort en vinlab! Det är inte alla dagar man får göra vin i skolan, men det fick vi! Min grupp beslutade sig för att göra ett Bourgogne vin. Ska bli riktigt intressant att se hur det ter sig i slutskedet. Många steg kvar i tillverkningsprocessen, men först måste det jäsa i några veckor. Vi väntar med spänning!!

Ikväll blir det Vapiano med tjejerna. Det har varit otroligt svårt att få ihop en dag då alla kan, men nu ska iaf några stycken komma. I'm excited!

Nu ska jag sätta mig och plugga lite innan jag ska träffa Marina i stan och gå på ytterligare en utlandsstudie-mässa of some sort. Vi är båda inne på Australien, men vi får väl se om vi lyckas hitta nåt annat av intresse på mässan. Vem vet ? Men först ska jag träffa Angela, min allra käraste utis.
Det är tur att man har så många underbara människor omkring sig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar