2010-10-21

Meditation


Vi var på meditation igår, innan utgången. Det var introduktionskväll på Svenskt Buddistcenter, som ligger på Södermannagatan. Tyvärr va det inte lika givande som jag trodde det skulle vara. Det kan ha berott på att det var så mycket folk, eller att jag helt enkelt bara var ute efter själva meditationsbiten - å inte en föreläsning, som den som en av lärarna höll innan vi fick pröva att meditera. Så jag får leta vidare.. Nånstans måste det finnas ett center som passar mig :) För meditera är något som jag verkligen behöver lära mig. Måste öva upp min koncentrationförmåga och lära mig att inte stressa så mycket för småsaker. Det är livsviktigt!
Jag borde iofs undersöka yoga/pilates situtationen igen. Finns många bra ställen på Söder vet jag. Har bara inte haft tid o ork att kolla upp det med allt annat som varit på g. Känns som jag knappt har någon ledig tid alls as it is...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar